Корисні поради
на всі випадки життя
» » Аварії з поїздами: надійність поїздів і найбільші аварії в Росії

Аварії з поїздами: надійність поїздів і найбільші аварії в Росії

Додано: 02.03.18
Рубрика: Цікаве
Який вид транспорту вважається найбільш безпечним і зручним у всьому світі? У цьому невеликому рейтингу автомобілі та автобуси виключаються відразу ж. Адже саме дорожньо-транспортні пригоди забирають сотні тисяч людських життів щороку. Перші місця цього рейтингу ділять між собою літаки і залізничний транспорт. Відбуваються аварії з поїздами? Звичайно! Однак значно рідше, ніж з іншими видами наземного транспорту.
Аварії з поїздами: надійність поїздів і найбільші аварії в Росії

Надійність рухомих складів

Залізниця хоч і є складним об'єктом транспортної інфраструктури, але при цьому відносно безпечна. Як правило, поїзд просто їде прямо, дотримуючись швидкісний режим, дозволений на даній ділянці шляху. Виконуючи команди диспетчера, машиніст забезпечує максимальну безпеку. Ймовірність того, що на одному шляху зустрінуться два потяги, що йдуть один на одного, мінімальна.
Аварії з поїздами відбуваються настільки рідко, що багато людей переконані в тому, що їх взагалі ніколи не траплялося в 21 столітті. Як правило, вони відбуваються не із-за вини машиніста або диспетчера, а тому, що автомобіліст перегородив своїм транспортним засобом залізничне полотно. Поїзд – це не машина. Він великий, важкий і дуже інертний.
Гальмівний шлях рухомого складу може складати сотні метрів. Для поїзда подібне зіткнення не є чимось страшним. Через величезної маси, його лише злегка потрясе, і ніхто не постраждає, включаючи пасажирів. Однак для машини це буде справжня катастрофа. Навіть якщо удар був по дотичній, швидше за все, відновити транспортний засіб не вийде.
Потяги дуже надійні. У них великий термін служби, і немає такої аварійної ситуації, як на автомобільних дорогах. Рухомі склади завжди відслідковуються з диспетчерської, і навіть якщо на дорозі з'явився інший склад, то диспетчер заздалегідь дасть команду на повну зупинку. Саме це і робить аварії з поїздами справжньою рідкістю.
Аварії з поїздами: надійність поїздів і найбільші аварії в Росії

Кажуть, що літак надійніше

Повітряний транспорт офіційно вважається найменш аварійним. На жаль, є суттєва проблема. Незважаючи на стрімкий розвиток пасажирських повітряних перевезень, літаків у всьому світі набагато менше, чим поїздів. Так, кожна авіакатастрофа сприймається як жахлива трагедія. Вони відбуваються досить-таки рідко. Але що буде, якщо кількість повітряного транспорту різко збільшити? Правильно, зросте і кількість катастроф.
Літак хоч і залишиться дуже безпечним видом транспорту, але поступиться почесне перше місце залізничного. Вся справа в тому, що якщо виключити зіткнення з дурними водіями, аварії з поїздами стануть настільки рідкісними, що будуть траплятися лише кілька разів за десятиріччя. Додатково до цього залізничні катастрофи, в яких гине величезна кількість пасажирів, і так є подіями «з ряду геть що виходять», що не може не радувати. Адже це означає, що навіть у разі зіткнення, швидше за все, пасажири або не постраждають, або отримають легкі травми.

А чи траплялося?

Багато поколінь задаються питанням, чи був період в історії, коли аварії на залізниці були регулярними. На жаль, такий час був. В основному пригод пік припав на епоху розвитку транспорту. До появи літаків саме поїзда представляли інтерес для терористів.
Підводила і сама техніка. Немає нічого дивного: в той час єдиної диспетчерської служби не існувало ні в одній країні. Бувало, що вони зустрічалися на одному дорозі, і сталося зіткнення. Вагони сходили з рейок, а люди гинули. Всяке бувало.
Аварії на залізницях були звичайним явищем у воєнний час. Так вийшло, що цей вид транспорту був стратегічним. Навіть наступаючі армії забезпечували фронт саме за допомогою рухомих складів. Вибухали мости, підривали шляху, стикалися склади.
У наші дні такого вже давно не траплялося. Вже більше 20 років залізниця залишається самої надійної та безаварійної.
Аварії з поїздами: надійність поїздів і найбільші аварії в Росії

Великі катастрофи в Росії

Будівництво «залізяки» почалося ще в часи російської імперії. Проте особливо зросла мережа залізниць артерій в радянські роки. За весь час набрався цілий список жахливих аварій поїздів у Росії.
Одна з найвідоміших катастроф сталася в 1992 році. Вона сталася не через людського фактора. Підвела техніка. Із-за найсильніших морозів відмовила система оповіщення поїздів, зв'язок з диспетчерською пропала. Біля Ржева зіткнулися два пасажирські потяги. Аварія забрала життя 43 людей і ще понад 100 отримали травми різного ступеня тяжкості.
Події 2014 року показали, що загроза таїться не тільки на землі, але і під нею. Аварія в московському метрополітені сталася 15 липня. Вона забрала життя 24 чоловік і більше 200 пасажирів постраждали. Поїзд зійшов з рейок через жадібність. Керівництво метрополітену економило на витратних матеріалах, необхідних для повноцінного обслуговування шляхів. Закріплена на дроті частина обірвалася і призвела до катастрофи.
Аварії з поїздами: надійність поїздів і найбільші аварії в Росії

Найбільша катастрофа в Росії

Найбільшою і руйнівною вважається аварія з залізничним транспортом, що відбулася у 1989 році. Це був невдалий збіг обставин. Невелика дірка в газопроводі під Уфою призвела до справжньої витоку газу. Обладнання відразу просигналізувало про зміни тиску, а компанія лише збільшила напір замість того, щоб перекрити газ. Поруч знаходилося залізничне полотно, і іноді там проходило відразу два склади.
Вся суміш вибухнула. Шансів залишитися в живих було дуже мало. Ударна хвиля зім'яла і понівечила вагони, розкидавши їх по всій окрузі. Земля, яка ввібрала газ, загорілася, тим самим прирікаючи пасажирів на спалювання живцем. Рятувальники, що прибули на місце катастрофи, чули крики, але не встигли врятувати всіх. В цій аварії загинуло понад 600 осіб, і близько 500 пасажирів отримали серйозні травми.